A Milwaukee az egyik legnagyobb márka, melynek hivatalos partnerei és forgalmazói vagyunk. Története 1924-ig nyúlik vissza. Jelenleg a vilán minden táján ott vannak, az Egyesült Államoktól kezdve, Magyarországon és Európán át, egészen Japánig, Kínáig vagy Ausztráliáig mindenhol ismerik ezt a márkát. Sőt, nem csupán ismerik, hanem elismerik, tisztelik a Milwaukee nagyságát, profizmusát, ami nem véletlen, hiszen a wisconsini székhelyű vállalat az egyik leginnovatívabb cég a piacon. A Milwaukee szerszámgépei az egyik legjobbak a világon, ráadásul nem holmi barkácsgépekről beszélünk, hanem vérprofi, ipari eszközökről, melyek tervezésénél jelentősen számít az üzemidő, az élettartam, a teljesítmény, és nem utolsósorban a kényelem is. Éppen ezért tartanak ott, ahol.

 

 

   Ehhez az ismertséghez azonban rengeteget kellett tenniük.

 

És itt jött képbe a szponzorációval, illetve a marketinggel foglalkozó csapat, mely felvetette az ötletet, hogy szálljanak be a különböző technikai sportágak szponzorálásába, melyeket világszerte emberek százmilliói néznek, ezáltal remek lehetőség arra, hogy egyre többen, és többen ismerjék meg a Milwaukee logóját, nevét, és ezáltal a termékeket is. 

 

 Milwaukee Racing - Vauxhall

 

 

Míg Amerikában és Ausztráliában a kezdetektől fogva jelen voltak a "helyi" motorsportok szponzoraként, addig Európában csak 2012 végétől láthattuk őket igazán. Illetve, itt is csak egy kiváltságos réteg, akik figyelemmel követték a  British Superbike Championship -et, azaz a Brit Superbike Bajnokságot (a továbbiakban csak BSB). A Milwaukee ugyanis főszponzora lett a BSB-ben induló Yamaha SMR csapatnak, ahol nem kisebb név volt a csapatfőnök, mint a korábbi superbike-os Shaun Muir, aki egyébként az SMR (Shaun Muir Racing) csapat névadója és főnöke. Az SMR csapat hivatalos neve így 2013-tól hivatalosan is a Milwaukee Yamaha lett, ahol olyan nevek versenyeztek, mint Tommy Bridewell, a 2015-ös bajnok Josh Brookes vagy a korábban a WSBK futamain induló cseh versenyző, Jakub Smrž. 

 

 

  Aztán jött a 2016-os év... 

 

Milwaukee BMW Motorrad 

 

És az egész csapat hirtelen a  World Superbike Championship -ben, azaz a Superbike Világbajnokságon találta magát (továbbiakban WSBK). Jó, nyilván, nem jött ez olyan hirtelen, rengeteg előkészület előzte meg ezt a szereplést. Ott volt például, hogy Josh Brookes megnyerte a brit bajnokságot a Milwaukee Yamahával, ráadásul ezek után úgy érezte, hogy jelentős lépés lenne a karrierjében, ha ezek után kipróbálná magát a "nagyok" között. A Yamahával eközben megromlott a kapcsolata az SMR-nek, ezért is döntött a váltás mellett. Természetesen ezek után már csak a megfelelő istállót kellett megtalálni. Egy jó darabig úgy tűnt, hogy a WSBK-ba visszatérő Yamaha istállót választják, azonban ezek a tárgyalások megrekedtek, majd jött a hivatalos bejelentés, miszerint az SMR kötött egy 1 éves szerződést a BMW Motorrad csapattal, egy záradékkal, mely szerint a második évben már félig gyári csapatként indulnának. Természetesen mindehhez a Milwaukee is társult, névadó partnerként, egyelőre összesen 3 évre. 

 

 


Milwaukee BMW Motorrad - 2016 World Superbike Championship

Milwaukee BMW Motorrad logo

A BMW egyébként nem építi teljes egészében a motorokat. Az istálló sajtóközleménye szerint (pontos, hivatalos adatokat ezekről sosem lehet tudni) a BMW technikai támogatást nyújt az erőforrások és az elektronika terén, valamint jelentős mérnöki segítséget is biztosít az SMR részére, míg a vázat, illetve a több felszerelést továbbra is az SMR építi meg és szereli össze, valamint a fejlesztést és a csapatvezetési, szervezési feladatokat is ők oldják meg.

 

 

  Shaun Muir így nyilatkozott a megállapodást követően:

 

" - A BMW Motorsport által mutatott támogatás és lelkesedés komolyan növelte a csapat önbizalmát. Pontosan tudják, mire van szükségünk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk, a támogatásuk mértéke pedig könnyebbé tette a döntésünket, hogy őket válasszuk. Rendkívül lenyűgöz a technikai segítségük, amely nagyszerű eredményekhez segíthet minket a Superbike Világbajnokságon!" 

 

 

 

  Nézzük, hogyan épül fel a csapat! Előszöris, a két versenyző:

 

Joshua Brookes - Milwaukee BMW Motorrad

 

Igen, ő az, akivel 2015-ben az SMR megnyerte a brit világbajnokságot. Egy 1983-as születésű, ausztrál fiatalemberről beszélnük, akit 2004-ben fedeztek fel. Ekkor ugyanis szabadkártyás versenyzőként megnyerte a World Supersport Fülöp-szigeteki futamát. És bár az év további részét gipszben és fizikoterápián töltötte egy baleset miatt, innentől az ismertsége megállíthatatlanul kezdett nőni, majd 2006-ban már mehetett egy fél szezont a Kawasakival a WSBK futamain. 

 

Joshua Brookes - Milwaukee BMW Motorrad 

 

A brit bajnoki szereplését 2009-ben kezdte, itt azonban jelentősen jobb eredményeket ért el. A Hondával egy 4. (2009) és egy 2. (2010) helyezést hozott össze, a Suzukival 3 év alatt (2011-2013) kétszer végzett dobogós helyen, míg a Milwaukee Yamahával egy 4. helyet követően (2014) megszerezte a várva várt bajnoki címet is, 2015-ben, az utolsó futamon. 

 

 


 

 

 

Karel Abraham - Milwaukee BMW Motorrad

 

Egy mindössze 26 éves cseh fiatalemberről van szó, aki Brno-ban, a motorsport egyik méltán híres városában látta meg a napvilágot. Karel a MotoGP-ben a 2005-ös szezonban mutatkozott be, bár abban a szezonban nem sikerült pontot szereznie. 2007-ben a negyedliteres kategóriára váltott, s évről évre egyre több pontot gyűjtött, 2009-ben már 74 pont virított a neve mellett év végén. 2010-ben aztán a Moto2-ben indult, s bár itt sem szerepelt túl fényesen (10. Hely összetettben), az év végi valenciai futamon elhozhatta a győztesnek járó serleget. 

 

 Joshua Brookes - Milwaukee BMW Motorrad

 

Talán ez, talán a fiatal, sikerre éhes jelleme győzte meg a Cardion AB Motorracing-et, hogy szerződtesse a MotoGP-be, így a 2011-es szezontól már egy Ducatit vezethetett 18 futamon keresztül. Egészen 2016-ig, amikor is igent mondott a Milwaukee BMW Motorrad és Shaun Muir megkeresésére... 

 

 


 

 

 

  A motor - BMW S1000RR

 

Milwaukee BMW S1000RR Motorkerékpár 

 

Természetesen maga a motor majdnem annyira fontos, mint a versenyzők, így ezt sem hagyhatjuk ki. Egy pehelykönnyű (168 kg) BMW S1000RR-ről van szó, melyben az erőforrást természetesen a BMW adta, míg a többi nagyrészt az SMR csapatának eredménye. Az utcai verzió 177 LE teljesítményt tud keréken (203 LE a főtengelyen), a versenyre tervezett verzióban természetesen ezek az adatok nem maradtak meg teljesen. Bár a gép névleges teljesítménye nagyjából hasonló (220-230 LE keréken), addig a többi adatot illetően már jelentősebb javulást tapasztalhatunk. Az össztömeg nagyjából 25 kg-ot csökkent, míg a remek elektronikának és az Akrapovic kipufogórendszernek köszönhetően jelentősen nőtt a gyorsulás és a végsebesség, így a versenyzők akár a 335 km/h-t is könnyen elérhetik. 

 

Milwaukee BMW S1000RR Motor 

 

Persze, a versenyeken, a kanyargós pályákon nem minden a végsebesség. A megállást a Brembo belső hűtésű, karbon-kerámia féktárcsái (elöl 328 mm, hátul 336 mm) biztosítják, míg a precíz, mégis gyors kanyarodást az Öhlins által gyártott felfüggesztéseknek köszönhetik. A felniket az OZ Racing küldi, míg a teljesítményt a Pirelli gumijai viszik át az aszfaltra, akár a 65°-os pályahőmérsékletet is kibírva.

 


 



  A stáb

 

Egyetlen igazi csapat sem ér semmit a megfelelően összerakott stáb nélkül. Ide tartoznak a tervezőmérnökök, a szerelők, a szervezők, a marketingesek, a séfek, az orvosok, sőt, a pszichológusok is. Az SMR csapatán kívül egyébként 3 BMW-s mérnök is segíti a munkát. Ők főként a telemetriai adatokat elemzik, illetve az erőforrással és az elektronikával kapcsolatos kérdésekben segédkeznek.

 

Persze mindenkit nem említhetek meg név szerint, azonban a csapat főbb tagjait igen, így most fel is sorolom őket. Íme: 

 

 Shaun Muir - Tulajdonos Mick Shankley - Koordinátor és versenymérnök Ian Lord - Dizájner és versenymérnök

 

Steven Bradley - Csapatfőnök Martin Nesvadba - Technikus Ola Batters-Brown - HR és szervezés

 

 


 

  A jelenlegi állás

 

A 2016-os szezon egyébként már elkezdődött, sőt, már 2 futamon is szerepeltek Joshék. Az ausztrál futamon (február 28-29) Josh Brookes egy 9. és egy 10. helyet hozott össze (a WSBK-ban egy hétvége két futamból áll), míg Karel Abraham egy fokkal rosszabbul teljesített, ő a 11. és a 13. helyen végzett.

 

Két héttel később, a thaiföldi futamon már kevésbé ment jól a Milwaukee BMW csapatnak. Bár a Chang International pálya jóval kanyargósabb, mint az ausztrál, ez sem volt ok arra, hogy Brookes egy 15. és egy 16. helyet hozzon össze, miközben Karel az első futamon kiesett, a másodikon pedig csapattársa mögött, a 16. helyen ért célba. 

 

 MotorLand Aragón - Spanyolország

 

A következő versenyre április első hétvégéjén kerül sor, amikor is a csapat  Aragóniába, Spanyolországba  utazik, hogy tovább gyűjtögesse a pontokat.

 

 

Természetesen mostantól folyamatosan követjük a Superbike Világbajnokság futamait, illetve folyamatosan be is számolunk azok történéseiről! Tartsatok velünk!


 


Lájkolj minket Facebookon is, hogy le ne maradj semmiről!

 

 



Szerszámdoboz Áruház!

 

Amennyiben akkus, hálózati vagy kerti gépre van szüksége, látogassa meg oldalunkat!

 

Egyéb Akcióink

 

 

Milwaukee Akció  -  AEG Akció  -  Nilfisk-ALTO Akció - Ryobi Akció - AL-KO Akció - Metabo Akció