Az emberek 80%-nak legnagyobb értéke nem más, mint az autója. (A ház még 20 évig a banké, azt most ne vegyük ide..) Éppen ezért rendkívül fontos, hogy megfelelően bánjunk vele, vigyázzunk rá, hogy 5-10-20 év múlva is olyan jól nézzen ki, mintha épp a szalonból gurulnánk ki vele.

 

Persze mindezt rengeteg tényező befolyásolhatja, mi most azonban egyetlen egy területre szeretnénk összpontosítani:

 

Bosch magasnyomású mosók minden feladatra!

 

 

A kocsimosásra! Méghozzá magasnyomású mosóval!

 

Sokan igazi barátként, családtagként szeretik autójukat, és ezzel semmi gond nincs, ez egy remek dolog! Hosszú ideig dolgoztál érte, megvetted, vigyáztál rá, szeretgetted... Az ilyen hozzáállású autótulajdonosok éppen ezért gyakran inkább az otthoni kocsimosást választják a gépi helyett, sőt, még általában a kutas kézi mosó helyett is. Ők kifejezetten élvezik ezt a feladatot! Alaposan átsikálnak minden apró zugot, közben elmotyognak néhány kedves szót a szeretett jármű felé, majd a végén végigsimítják a motorháztetőt, egy utolsó pillantást vetnek kedvenc járgányukra, és vidáman elsétálnak, mint akinek semmi gondja sincs az életben! 

 

 

Éppen ezért most kizárólag az otthoni, mosóval történő tisztításhoz adunk tippeket!

(Reméljük sokan ráébrednek, hogy ez igazából egy remek szórakozásként is felfogható, vagy akár a kisgyermekünkkel egy kiváló közös apa-fia program lehet.)




Hogyan is működik egy nagynyomású mosó?

 

 

A magasnyomású mosók lehetnek elektromosak, benzinesek, lehetnek hideg -és melegvizesek, ezek között mindenki a pénztárcája és a feladat nehézsége alapján tudja kiválasztani a megfelelőt. Fontos azonban, hogy míg az elektromos/benzines kérdésben csupán a mobilitás játszik befolyásoló tényezőt, addig a hideg -és melegvizes mosók között már jóval komolyabb a különbség. Persze a hideg vizes kifejezés elsőre megtévesztő lehet, ugyanis ezek a gépek is képesek 30-40, sőt akár 50°C-os vizet is kipréselni magukból, azonban ezek hatásfoka össze sem hasonlítható azzal, mikor egy melegvizes készülék 80-90°C-os vizet lövell ki, akár kétszer vagy ötször(!!) akkora nyomással. Azonban, hogy szemléltessem a különbséget: a hidegvizes mosók nagyjából 20-80 ezer Ft körül mozognak, 100-160 bar nyomást tudnak és tökéletesek egy személyautó mosásához. Ezzel szemben a melegvizes mosók 180-400 bar nyomással dolgoznak, a beugró áruk is legalább 4-600 ezer Ft, ráadásul ezeket inkább üzemekben, gyárakban vagy a mezőgazdaságban használják, ipari szennyeződések eltávolítására, traktorok tisztítására.

 

 

A működési elvük azonban hasonló. A hálózati vízvezeték csatlakozóját kell a mosóra kötni, ez pedig innentől biztosítani tudja a megfelelő vízellátást. (A melegvizes mosó egyébként itt, a házon belül melegíti fel a vizet a kívánt hőmérsékletre, különböző megoldású fűtőszálakkal. Ezért is jelentős az ár-beli különbség.) A mosóban egy nagynyomású szivattyú működik, ez képes annyira erősen kipréselni a vizet, hogy ekkora hatásfokot érhessen el. Ezen segítenek a különböző átmérőjű mosófúvókák, szórófejek is. Hiszen a víz minél kisebb lyukon próbál kiszökni, annál erősebb lesz a vízsugár, elég csak összehasonlítani a kerti locsolónk pontsugár és permet funkcióit. Pedig a vízvezetékben eközben ugye nem nőtt a nyomás.

 

 

 

 

És akkor jöhet maga a mosás:

 

Előszöris érdemes egy tökéletes helyszínt és időpontot választani az autó mosásához, hiszen egy mosóval dolgozunk, tehát a környezetnek bírnia kell a vizet, ráadásul fontos, hogy a habos-vegyszeres-koszos víz se okozzon problémát a későbbiekben. 

 

 

1. Előmosás 

 

Autómosás magasnyomású mosóval

 

Miután mindent összekötöttünk mindennel, felvérteztük magunkat a legkorszerűbb mosószerekkel, kefékkel, és beállítottuk a mosót, érdemes nekilátni. Az előmosás következtében tudjuk leszedni a nagyobb porokat, szennyeződéseket, melyek a mosási fázisban megkarcolhatnák, felsérthetnék a fényezést. A szennyeződésektől függően érdemes megválasztani a vízsugár szórását, amennyiben makacs sárdarabok is vannak az autón, választhatunk egy vékonyabb, kisebb sugarú fúvókát (ez erősebb vízsugarat eredményez), ha azonban csak simán koszos, poros az autó, tökéletes lesz egy átlagos, szélesebb szórású fej is. A hatékonyabb tisztítás kedvéért jó ötlet lehet, ha a mosás után egy kis előmosó szert is permetezünk a makacsabb foltokra, így azok megkezdik a szennyeződések feloldását, mielőtt ismét nekiesünk a mosóval. Figyeljünk azonban, hogy semmiképp se olyan oldószert válasszunk, amelyik kárt okozhat az autó festésében. 

 

 

2. A kerekek 

 

Felnik tisztítása magasnyomású mosóval 

Amíg dolgozik a vegyszer, érdemes nekilátni a felniknek, már csak azért is, mert ide általában nem ugyanazt a mosószert használjuk, amit a karosszéria tisztításához. A könnyűfém felnik ugyanis teljesen másként viselkednek, ide inkább enyhén savas hatású tisztítókat érdemes használni (a króm, magnézium és többrészes felniken TILOS, ezek bemattulnak a savas elegyektől!). Itt azonban rendkívül fontos, hogy kizárólag a lehűlt felniket mossuk ilyen szerekkel, a még meleg felniket csúnyán megmarhatják a savas hatású anyagok. Mivel a legkomolyabb szennyeződések itt lehetnek egy autón, érdemes egy kefét csatlakoztatni a mosóra, és úgy haladni, kerékről kerékre. (Az alábbi videó második felében jól látható.)

 

 

3. Mosás szappannal

 

A hagyományos megoldás a kétvödrös módszer lenne, azonban, ha nem szeretnénk összekoszolni a kezünket, egyszerűen csatlakoztassunk egy forgókefét a magasnyomású mosóra, ezzel pedig könnyedén le tudjuk vakarni a szennyeződéseket. Ezen felül, érdemes lehet használni a beépített mosószer adagolót. Ezeknek hála nem kell kézzel felvinni a sampont az autóra, a mosónk egyből a kívánt helyre spricceli azt a vízzel együtt, így egyből egy higított keveréket alkotva.

 

 

Érdemes a pontosan erre a célra készült autómosó samponokat használni, így maradhat tökéletes a fényezés. A mosóra csatlakoztatott kefével egyébként megakadályozhatjuk azt a hibát is, amit nagyon sokan elkövetnek, mégpedig, hogy a szivaccsal újból a már használt, koszos vizet viszik fel az autóra, ebben pedig rengeteg kosz, szennyeződés van, amikkel szép kis karcolásokat lehet húzni az autón.

 

Bosch AQT 33-11 Magasnyomású mosó

 

 

4. Öblítés 

 

Jön a legkönnyebb rész. Itt egyetlen feladat van, a lehető legkevesebb víz elpazarlásával tüntessünk el mindet koszt, szennyeződést, habot és tisztítószert. Fontos, hogy sehol se maradjon samponmaradék, hiszen ezek később, a napsütés és a meleg hatására komoly foltokat hagyhatnak a frissen lemosott, szép autónkon, ezt pedig valószínűleg senki sem szeretné. 

 

 

5. Szárítás 

 

Ez már csak finomságnak tűnhet, azonban az igazi csíkmentes ragyogáshoz ez is elengedhetetlen. Sajnos itt a magasnyomású mosó nem már tud segíteni, ezt mindenképpen kézzel kell elvégeznünk. Azaz: szarvasbőrrel, műbőrrel vagy egy mikroszálas törölközővel, hiszen ezek azok az anyagok, melyekkel karcmentesen, gyorsan és könnyedén végigtörölhetjük a még nedves felületeket. 

 

Persze ezek után még rengeteg dolgot tehetünk autónk épségéért, de az általános otthoni mosás általában idáig szokott tartani. Egy magasnyomású mosóval ez nagyjából egy kellemes 30 perc, magyarul nem kell rááldoznunk a fél szombatunkat, hogy elvégezzünk egy ilyen munkát. 

 

 

És így utoljára, nézzük, milyen kiegészítőket érdemes még megvenni a mosóhoz:

   - Habosító fúvóka a tökéletes tisztítószer-adagoláshoz 
   - Szennymaró a makacs szennyeződések profi eltávolításához 
   - Forgókefe, hogy a karcmentes mosásért 
   - Állítható fokozatú szórószár a maximális használhatóságért

 

Magasnyomású mosó tartozékok

 

 

 

Természetesen a Szerszámdobozban is rengeteg magasnyomású mosó közül válogathatsz!

 

 

Akciós termékeink eléréséhez kattintson a gombra.

 

 


Lájkolj minket a Facebookon is, hogy le ne maradj a legújabb hírekről, akciókról!

 

 



Szerszámdoboz Áruház!

 

Amennyiben egyéb hálózati gépre van szüksége, látogassa meg oldalunkat!

 

Egyéb Akcióink

 

 

Milwaukee Akció  -  AEG Akció  -  Nilfisk-ALTO Akció - Ryobi Akció